2.
Vernieuwd krom

Nu zit alles wel in een mooi nieuw jasje, het is niet minder krom dan tevoren. Het resultaat van de poedercoating is toch niet helemaal wat ik zag toen ik het staaltje tegen de tank van de Buell hield. Dat schijnt gebruikelijk te zijn. Of zie ik soms minder tinten grijs dan een ander? Dat zal.



Jeroen de poedercoater waarschuwde al dat deze 'kleur' slechts 20% reflectie heeft. Maar de korrelige structuur hadden we geen van beiden zien aankomen. Het teststaaltje was nl. gedrukt op zijdeglans papier en dat oogt heel anders. Niettemin ben ik tevreden met de kleur maar dit spul is erg besmettelijk dwz. een vette vinger maakt een bijna onafwasbare donkere vlek. Ik vraag Andy wel hoe dat moet, of anders z'n vriendin CIF.

De nieuwe velgen zijn ook binnen. Ze mochten direct door naar Jeroen want de lak lag er al ten dele af bij ontvangst. Voor een 'upgrade' verwacht je toch iets beters maar ook deze velgen zijn gefabriceerd tegen een hongerloontje. Of zou men tijdens de verscheping last hebben gehad van steenslag? Hm.

Eenmaal terug zijn ze in mooi zwart gloss met naven in Candy Red. Da's een chrome onderlaag met glossy transparant rood er overheen. Dat zie je niet terug.

De nieuwe lagers zijn ook binnen. Voor kleine wielen wordt het type met metalen afdichting aangeraden ipv. het rubber seal type welke meer wrijving laat zien bij hogere toerentallen. En reken maar dat zo'n wieltje hard moet rennen bij 120 km/u.

De 45mm Kepspeed USD voorvork komt vergezeld van een zwevende 19cm remschijf en caliper. M'n keuze voor de 22cm achterremschijf is een inschattingsfoutje geweest maar de wederverkoper verzekert mij dat het past op een 10" velg. Dat gaan we nog zien!

Zoals verwacht staan de beide wielen ondanks de meegeleverde pasbussen behoorlijk uit 't lood. Gelukkig heb ik in Blexus een prima bussenboer gevonden. Bij dit soort motortjes moet de eigenaar bij benadering de problemen zelf zien op te lossen want er bestaat buiten een zw/w bedradingsschema verder geen enkele documentatie.

Nu de PBR eindelijk weer op wielen staat begint deze gekoesterde fantasie vorm te krijgen. Na maanden van verzamelen van nieuwe onderdelen wil je zien wat deze aderlating heeft opgeleverd, nietwaar? De banden zijn met /80 iets te hoog. 120/70 en 130/70 zijn niet in hetzelfde merk en type verkrijgbaar en om een beetje handelbare stuurkararteristieken te verkrijgen heb je toch echt een bandenset nodig uit dezelfde serie.



Mooi sfeerplaatje, gemaakt met m'n mobieltje. Maar ook motivatie om door te pakken.
Da's Twents voor doorgaan op de ingeslagen weg.





page 2page 1page 3 page 4 page 5 page 6 main index page 7 page 8 page 9 page 10 page 11